onsdag 4 november 2009

GIVE ME MORE BEER.


Ok, det  här var dagens lilla garv. Kanske inte så roligt för er som inte är förtjusta i metal eller har någon som helst koll på vem Alexi Laiho är - men ändå. Är du ett Children of Bodom-fan, kom nu inte och skrik om att "ALEXI LAIHO ÄR GUD, MAN FÖROLÄMPAR INTE GUD!!1!", för han har själv nämnt att han ogillar att bli kallad för det. Han är en människa och en egen individ, och om han vore gud skulle han inte bryta så jävla många ben hela tiden.



Nu så ska jag i alla fall klaga på hur otroligt avskyvärda metalheads kan vara. 
Precis som i de andra lite alternativa genres så finns det folk som finner sig holier-than-thou bara för att de har lyssnat på metal en månad längre än du har. De här personerna kan älska ett band - tills de "säljer ut" och visar en musikvideo på tv, vilket de inte klarar av eftersom att bandet nu inte är lika MÖRKT och UNDERGROUND längre. Jag trodde att man gillade band för musiken, inte för att de råkar vara okända snubbar från en liten nordisk by.... har man en tröja med ett band som ingen känner till så kan ingen säga något om att det suger! Hurra!

Det jag stör mig en hel del på är när folk går till attack mot personer i band; personligen. Vi tar Alexi som ett exempel. Sure, folk får tjata om hur mycket CoB suger hur mycket de vill, jag ger fan i om de avskyr dem eller inte. Men när de går till attack mot Alexi bara för att hans musik inte faller dem i smaken vill jag slå dem hårt med stenkakor. Eller; det måste inte nödvändigtvis vara på grund av musiken, det kan kanske även vara av dessa anledningar (jag har hört alla de här "argumenten" på riktigt):

- Han har poserfans/för många fans. Så fansen gör musiken dålig? Herregud.
- Han har smink och är kille. Åh herregud, lite eyeliner runt en gitarrists/sångares ögon gjorde musiken outhärdlig!
- Han är för snygg för metal. VAFAN? Sedan när lyssnar man med ögonen?
- Han är bög. För sexualitet har ju så jävla mycket med hur musiken låter att göra.... 

Skulle du hata din mamma om hon hade smink och var kille (....), blev stalkad av ett antal posers, var för snygg för metal och var bög? (.......) 
No seriously. Hata folk när du har konkreta anledningar.

I varje fall. De här metalheadsen som tycker att de är så otroligt experienced hatar så klart band som Cradle of Filth, Slipknot och Bullet for my valentine - inte för att jag inte avskyr de banden, men jag tror inte att töntarna skulle hata dem lika mycket om de inte var populära hos den lägsta livsformen known to man; tolvåriga pojkar, som de ABSOLUT INTE vill bli förväxlade med.
Men guess what?
Det är ok att lyssna på sån musik. Det är inte olagligt. Om det faller småglinen i smaken så borde de väl få lyssna på skiten, hur mycket du än vill pracka på dem musikvett. 
(Dead by april är dock ett undantag, de och deras fans bör stympas. Jag är totally seriös, död åt friheten att ha olika musiksmak!!1! )

Uhm.... det var det.
Och kom ihåg; dina åsikter är aldrig fakta, ditt vidriga avskum. :)

/Rivfader

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar