lördag 21 november 2009

"Som en svarta träd"


Efter tusen år av pluggande skriver Rivfader något! Och hinner faktiskt rita crappy bilder! Hurra! Dagens topic är....

FINNTROLL OCH GRAMMATIK. 
"Bland skuggor rider en odjur
Som en svarta träd
Griper hård på mäktig hammar
Ut för svaga kristna blod"

Okej, Finntroll är awesome on so many levels, men ibland verkar det som om de har skrivit lyrics på finska och kört dem i Google translate. EN odjur? EN SVARTA TRÄD? PLURAL?! Och hur rider man som ett svart träd? HÅRD? SOM MIN PENI- vet ni jag tycker vi slutar där.

Så, jag har som vanligt ett par teorier:

1) Wilska var hög när han skrev texten.
2) Wilska är sämst på grammatik.
3) Wilska är i sjävla verket en mört.
4) Wilska fuckade upp grammatiken med flit för att fördumma troll. DÅLIGT AV DIG!

....I guess we'll never know for sure....

//Rivfader

2 kommentarer:

  1. Well, kan inte påstå att jag förväntar mig korrekt formulerade texter av troll? :O

    /fisksallad

    SvaraRadera
  2. ..och förlåt för dubbelpost, men jag älskar bilden. vill ha den på mig vägg :(

    SvaraRadera