måndag 16 november 2009

Dagens seriösa inlägg.


Okej. Jag blev faktiskt riktigt jävla arg när jag läste om att någon tjej skyllde en flickas självmord på Kissie. Nu är jag inte särskilt insatt i ämnet, har ingen aning om vem som har dött och hur - men det behöver jag inte för att dra en bra slutsats.


Kissie får skriva vad fan hon vill - man kan ändå inte skylla någons självmord på henne. Hon skriver för sin egen skull; hon får pengar och kändisskap av att vara en sån bitch. Visst har det sina nackdelar, och jag tycker personligen att hon bara förstör för sig själv - men det är hennes val. Tar man hennes persona så förbannat seriöst så får man skylla sig själv om man går och skär ihjäl sig själv.


Och nu undrar jag: hur resonerade tjejen som begick självmord? "BAWWW, KISSIE SKRIVER ATT FETA ÄR ÄCKLIGA! JAG ÄR FET! BARA FÖR DET SKA JAG BEGÅ SJÄLVMORD! BAWWWWW!"

...om hon tänkte så var hon så otroligt dum att det inte ens är möjligt. Jag är helt säker på att det var andra saker som fick henne att tillslut ta sitt liv. Mental instabilitet, mobbning, utfrysning... jag vet inte. Men man kan ALDRIG skylla ett självmord på någon annan; det var trots allt personen som dog som tog beslutet. Kissie uppmuntrade henne aldrig ens, eller hur? Och även om hon uppmuntrat henne hade det varit tjejens val i slutändan.


Något jag också tycker är så förbannat dumt är när folk skyller hemska saker andra människor gör på musik, spel, böcker eller filmer. 

"Min son försökte hoppa från tak till tak som Spider-man, därför är det Marvels fel att han är död!"

"Du vet att hon som mördade tre lärare på sin skola lyssnade på Cannibal corpse? Det måste vara förklarningen!" 

Jag har ett svar på det här: BULLSHIT. Tänk på alla människor som har sett på Spider-man. Har varenda en varit dum nog att sluta som mos på gatan? NEJ, majoriteten är inte så efterblivna. Det är föräldrarnas ansvar vad barnen ser på för filmer. Om de tror att barnet kommer att påverkas negativt av det de ser; låt dem inte glo på filmen överhuvudtaget! Ska det vara så svårt att kunna ha ansvar som förälder?


Och när det gäller "viss musik uppmanar till våld"-människorna: tänk på diktatorer och massmördare innan metal och rap kom. Jag antar att de lyssnade på klassisk musik - då tycker jag att vi direkt går och skyller alla deras mord på Mozart!!1!


Nej, nu ska jag sluta innan någon dör. Tjohej.


(När det gäller "fråga vad ni vill"... fortsätt fråga i kommentarsfältet på det inlägget!)


//Rivfader

2 kommentarer:

  1. klockrent^^
    Tycker Magnus Betnér säger det asbra:
    "Tito Beltran, jaha.. Opera. Där ser ni".

    SvaraRadera
  2. haha, cooling (y)8 januari 2010 kl. 00:26

    Cannibal Corpse's första skiva (?) är förbjuden i typ Tyskland (?). Inte säker, men var nåt land där något av dem var förbjudet; Dvs man fick inte framföra låtarna live bl.a.
    Haha, det är så jävla ironiskt. :D

    SvaraRadera