måndag 1 mars 2010

ZOMBIETROLL

Okej, någon undrade vad vi tyckte om zombiefilmer. Nu vet jag inte vad Rivfader tycker om sådant, så han får väl skriva sen eller något.

JAG ÄLSKAR INÄLVOR, BLOD OCH ZOMBIES. Ärligt talat, om det fanns ett sätt att få en människa att bli en zombie, så att den senare kunde bita alla så att hela världen blev som en zombiefilm, skulle jag göra det, köpa en jävla massa vapen och döda alla. Sen skulle jag springa omkring själv på gatorna och ha jätteroligt! Och angående just filmer så skulle jag aldrig kunna välja en favorit-zombiefilm. Jag älskar filmer som "Dawn of the dead" och "28 days later" exakt lika mycket som jag älskar t ex "Braindead" och "City of the living dead". Och om jag skulle säga alla favoritscener skulle den listan bli lång. Men okej, vem älskar INTE bilscenen i just "City of the living dead", där hon spyr upp alla sina inälvor? Haha, skrattar lika mycket varje gång jag den.

Men nu ska jag väl gå och spela tv spel, Mr.Rivfader skriver säkert någon roman sen!
Adjö
/Svampbob

6 kommentarer:

  1. Hehe, alla filmer lika bra ;)
    Ta och kolla in Rec om du inte redan sett den. Det har precis kommit en Rec 2.

    SvaraRadera
  2. Visst fan! Tänkte oxå fråga om ni har Last Fm? Skulle vara lite skoj att se all musik ni lyssnar på, och inte bara några enstaka band lite här och var.

    SvaraRadera
  3. Vi har sett första Rec, och vi.... tyckte inte den var så bra, haha. Folk hade sagt till oss att den skulle vara JÄÄÄÄÄTTELÄSKIG så vi blev alldeles besvikna. :P

    Har ingen LastFM som jag använder längre, tyvärr! Men jag ska skriva mer om trevlig musik i framtiden. Tror att jag nämnt de flesta av mina favoritband här på bloggen.

    //Rivfader

    SvaraRadera
  4. Ja, läskig är den inte, men den duger som tidsfördriv. Har inte själv sett tvåan än men den sägs vara skitbra (enligt min brorsa). Kanske den kan va värd att kolla upp iaf?

    SvaraRadera
  5. Haha jag blev också jättebesviken av REC!!!! Ba JAHA OCH...? :(

    (Ps. 28 days later är fan den mest verklighetstrogna zombiefilmsjävel jag sett ever och jag älskar att de har med så jääävla mycket mänsklig faktor istället för superhumans när soldaterna är störda och ÅÅÅHHH JAG ÄLSKAR DEN... men hatar uppföljaren.)

    SvaraRadera
  6. Jag älskar 28 days later, jag älskar skådespelarna, jag älskar allt med den. Jag håller med om att tvåan suger, dels för att den första är en av de få zombiefilmer som har ett relativt lyckligt slut(vilket var jättebra), vilket den andra förstör, och mest av allt för att.. den bara är dålig :(

    SvaraRadera