tisdag 9 mars 2010

Rant á la tv-serier

Så Dessie fangirlar över OC; det gav mig en idé. Jag ska skriva kort om några bra/roande tv-serier!

South park
Självklart måste kungen av tecknad satir få en plats här. Det finns inte ett enda avsnitt av South park som jag tycker är rent utsagt dåligt; visst är några sämre än andra, men skaparna tycks alltid kunna behålla kvalitén på serien. Dessutom kommer det nya avsnitt den sjuttonde mars! Hurra!
South park har egentligen ingen konkret handling; bara awesome karaktärer. Och det är nog det enda som behövs för att få en bra humorserie.

Oz
Screw Prison Break. Seriöst. Oz är bättre; och jag kan säga det utan att ha sett Prison break. "Skämt osido", det var länge sedan jag såg serien, men Oz handlar om ett fängelse där chefen försöker att ge fångarna en mer human miljö att leva i; men det går inget vidare. Serien har egentligen ingen exakt huvudkaraktär utan den kretsar kring många olika brottslingar av olika slag; allt från fyllekörare till massmördare.
MINA FAVORITER DOG SOM VANLIGT och I CRIED MY EYES OUT I SLUTET. Awesome serie men FAAAANNNNN. :(((

Torchwood
Jag har inte sett Doctor Who som den här serien är en spinn-off på, men jag fick alla saker som jag inte fattade förklarade av en kompis. I VARJE FALL så är det en rätt bra serie, handlar om en organisation som skyddar världen från aliens, vissa avsnitt gör en överlycklig medan vissa avsnitt liknar science fiction b-filmer. Nu har jag bara sett första säsongen hittills, men jag ska se andra......
.........Jack Harkness är sööööööt. :c Och jag bör även tillägga att GWEN ÄR JÄTTEJOBBIG.
Innehåller mysig men i Gwens fall JOBBIIIIIIG dialekt och.... gays.

Scrubs
Åh Scrubs. Nu har det kommit nya avsnitt där bajsmånga av karaktärerna har bytts ut mot nya mysko typer, BLAND ANNAT FUCKING J.D, men iaf. Jag älskar gamla Scrubs, har inte sett nya. Det handlar om en kille som jobbar på ett sjukhus. Och hilarious saker händer. Hela tiden. Dr Cox är underbart awesome.

House
Ännu en sjukhusserie, fast... seriösare. Fortfarande väldigt bra, dock. Handlar om den cyniske doktor House som klurar ut vilka sjukdomar människor han hatar har á la Sherlock Holmes. Han har också awesome humor... lite som Dr Cox, haha.

Och nuuuuu orkar jag inte skriva mer.

//Rivfader

3 kommentarer:

  1. Om du gillade torchwood så kommer du tycka att doctor who är riktigt awesome. Se bara de nya avsnitten (2005 och framåt) dock, de jättegamla (anno '69) är inget vidare..

    Och vart är Stargate... :( ?

    SvaraRadera
  2. Ska se Doctor who när jag töntat klart över Torchwood, haha!

    Stargate har jag inte sett! Jag ser aldrig på tv, gluttar bara några få tv-serier på datorn.... och Stargate är inte en av dem. :(

    SvaraRadera
  3. Det borde du indeed!

    haha... finns tv fortfarande? *http://www.piratebay.org*

    Stargate är underbart tidsfördriv, finns 10+5+1 säsonger + 3 filmer (änsålänge) så man har nåt att göra ett bra tag iallafall.. bara att ladda hem och se ;)

    SvaraRadera