måndag 1 mars 2010

Warlord behöver bara gå in i en bar....



.........för att få aaaaaall uppmärksamhet. 
Jag älskar den här covern.

Tänkte tillägna ett inlägg till ett av mina favoritband, Turisas. :) De spelar just nu in sitt tredje album. Det ska tydligen komma ut någon gång i år.... SWEET! 

Turisas är rätt svårt att placera i ett exakt fack enligt min åsikt. Det är en bra sak! Det betyder att de gör något eget istället för att apa efter andra band. Bara deras utseende på scen är något väldigt eget - alla är nämligen rödmålade iklädda skinn och päls. Jag gillar också hur de har en dragspelare i bandet - dragspel används inte särskilt ofta inom metal.

De har också en väldigt söt sångare. Host.

Lyssna på låtar som Miklagard overture, Rexi regi rebellis, Midnight sunrise, A portage to the unknown och självklart To Holmgard and beyond, som är lite som vad Trollhammaren är för Finntroll.
De har även en live-dvd som är värd att kolla in då man nästan, nästan får se Warlords pe- 
Vet ni vad jag tycker att vi slutar här.

//Rivfader

3 kommentarer:

  1. Nää! Fy fan vad besviken jag blir! Här läser man bloggen framifrån och bakåt, och så tar den SLUT?! (:
    Jag vet inte varför jag kom hit när jag bildgooglade "blond utväxt", men jag är glad att jag gjorde det, har skrattat så jag fått kramp i magen. Tack!

    SvaraRadera
  2. Turisas! :D Ra-ra-Rasputin!
    De är rent episka. Och alla de bästa låtarna är uppräknade. :)

    SvaraRadera