lördag 27 februari 2010

Black metal.

Så någon frågade oss vad vi tycker om black metal.
Jag ska fatta mig kort: det här är ett average black metal-band med en average musikvideo...



Jag bryr mig inte om hur seriöst bandet i fråga är; det är såhär black metal i allmänhet är, seriös eller oseriös.
GRISBLOD CORPSEPAINT KYRKBRÄNDER UGGAHHH GRAAAAWR SATAN!!! Det är roligt hur vissa tar det seriöst. Jag ser inte satan i människoskepnad; jag ser ett socialt outcast som har haft alltför roligt med sin mammas smink. 
Jag tittar på er, Immortal.

Det FINNS dock bra black metal-band... man måste bara leta tillräckligt mycket. Istapp är awesome och hemskt, KRIMINELLT okända (så går det när man är från Blekinge), så nu så ska jag göra dem en tjänst och pimpa dem.



Fantastisk skit.

När jag väl pratar om BM måste jag dock tillägga att HEY GUESS WHAT. VARG VIKERNES, aka Burzum, ÄR INTE GUD!
Jag är så jävla trött på alla som verkligen dyrkar Varg. De flesta verkar inte gilla honom för hans musik; nej, utan för att han mördade någon. Det gör honom inte trve och brvtal och metal - det gör honom psykiskt sjuk. Jag bryr mig inte om det jag hämnd eller självförsvar, killen LOG när han fick sin dom. Insane much?
Visst kan man göra bra musik även om man är mentalt instabil, men det verkar som att de flesta Burzum-fans lägger större vikt vid mordet än vid musiken. Det är retarderat.


Also, dagens funfact: Gene Simmons son är tydligen en mangatecknare - som stjäl bilder från kända mangas - och publicerar skiten. Undrar hur pappsen ska hantera det här?

//Rivfader

5 kommentarer:

  1. Istapp skulle jag nästan säga är på gränsen till MeloDeath dock, vilket inte precis gör de sämre!

    SvaraRadera
  2. Stenfrys: I just den låten, ja. Men lyssna på låtar som Snö och I väntan på den absoluta nollpunkten så hör du att det snarare är meloblack: :0

    SvaraRadera
  3. Black metal är onekligen töntigt som fan för det mesta, fast jag tycker det är lite roligt, särskilt det där att somliga tar det på fullt allvar.

    Men Istapp lät ju riktigt bra.
    De verkar väldigt hemkära, "Sann blekingsk svart-metall" "Eviga hembygd (...) Bleeekinge!"

    SvaraRadera
  4. DEN ENDA VÄRDA TROO BLAHK METAL: APRICOTS. (FUck you om det är någon annan sorts metal, jag lyssnar inte på metal längre, NÄR JAG VAR UNG VAR KORN METAL OCH JAG LYSSNADE PÅ DET INNAN JAG SKULLE SOVA; STFU, JAG ÄR KULTURELLT EFTERBLIVEN ARGHARGH *POFF IMPLODERA*)

    ...eh, ja asså: http://www.youtube.com/watch?v=TLDWsunkloU

    SvaraRadera
  5. Jag är jätteledsen att en av Twilight skådisarna bestämde sig för att dissa rollen som Varg i den där filmen som ska göras om honom, även om jag ogillar Twilight så hade det varit så roligt att se allas reaktioner :(

    SvaraRadera