fredag 8 januari 2010

Nördigt, positivt inlägg.

Hej! Jag är inte så hatfylld för tillfället, så det är lite svårt att skriva lulziga inlägg, så istället ska jag tipsa er om något så underbart som.... tv-spel med awesome soundtrack!

Brütal legend

PS3/Xbox360
Well, självklart ska vårt allas fabulösa metalspel hamna på listan! Soundtracket består av både kända och något okända låtar, men varesig man känner igen dem eller inte är det väldigt mysig musik till spelandet. När jag spelade spelet störde jag mig dock endel på strategispelandet med arméer då det inte är min grej; jag är mer för hack 'n slash. Men det är definitivt spelvärt och snyggt! 

Bully/Canis canem edit

PC/Ps2/Wii/Xbox 360
Bully  handlar om en busig pojkvasker vid namn Jimmy Hopkins som failar och blir utkastad från alla skolor. Han börjar tillsist på Bullworth academy, en internatskola full med nördar, sporttöntar, snobbar, mobbare och..... personer som är rent av störda. Soundtracket är underbart (särskilt när man slåss mot Derby!) och man kan beskriva spelet lite som GTA i skolmiljö. Spela spela!

Silent hill 2

PC/Ps2/Xbox
Jag ska vara ärlig; jag har inte spelat klart spelet än. Det har de mest urusla kontroller jag någonsin varit med om, combaten suger, det är väldigt enformigt och.... jag älskar det.
Varför? Storyn är underbar. Soundtracket är ÄNNU mer underbar. Spelet i sig är läskigt som in i HELVETE men man vill veta mer... synd bara att ingen vågar spela med mig. ):
Men herregud. SOUNDTRACKET. Så underbart! Låtar som Theme of Laura och Promise gör mig så lycklig.

Also; have a new Finntroll song.



//Rivfader

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar