torsdag 24 september 2009

Åh stereotyper.

Jaha youtube hatar mig, vad bra då, för jag hatar youtube... och ska hämnas..... en dag youtube, en dag.... >(

Idag ska Rivfader ta med er på en resa igenom bloggvärldens, sorgligt men sant, existerande stereotyper!



Wannabe-Barbies

De mest kända bloggarna som startar allt drama ägs oftast av Wannabe-Barbies. Wannabe-Barbien är alltid "naturligt blond" (fast man ser utväxten) och har en väldigt rosa blogg, inga undantag. Den hatar emos och spelar gärna dummare än den egentligen är. Den går ständigt på latte-diet med undantag för MacDonalds åtta gånger i veckan, solar ständigt solarium då cancer inte finns i dess värld, avskyr rödhåriga, har mycket smink  även då den påstår sig vara "osminkad" och har en romantisk relation med det förrädiska Photoshop. Den påstår sig alltid vara först med enkla saker såsom blont hår, rosa mjukisdressar och sylt på pizzan, och att den är Sveriges enda riktiga Barbie - talar alla som kallar sig det sanning så borde hela Sverige vara av plast vid det här laget.


Wannabe-wannabe-Barbies

...är det bara jag eller är det lägsta man kan vara wannabe av wannabe?

.....åh just det, jag tar tillbaka det. 12-åriga pojkar är värre. :)

I alla fall. Dessa varelser gör allt för att likna Wannabe-Barbies, problemet är dock att de gör det fel och därför failar på livet. De laddar ofta upp bilder på sina "dresscodes"; alltså helt normala kläder, plus horighet. De älskar att "sno" Wannabe-Barbiesarnas egentligen ganska normala kläder, att ha ännu värre och mer failad sminkning än Wannabe-Barbiesarna har och att vara allmänt ointressanta och ickeoriginella. 

Wannabe-wannabe-Barbies utgör 80 % av Sveriges alla bloggar, och jag har verkligen en källa på det här.


Konstnärliga modefags

Modefags påstår sig älska mode; fast de egentligen bara älskar trender. De måste alltid posera vackert på alla bilder och se väldigt drömska ut. De ser sina bloggar som ädel konst, och medan Wannabe-Barbiesarna faktiskt är relativt roande med allt sitt drama så är Modefagsen helt uttråkande. Är Modefagen av det manliga könet är den alltid homosexuell, utan undantag. Modefagsen kan, till skillnad från Wannabe-Barbiesarna, Photoshop.


Kavajer

.....eller wannabe-japaner/wapaneser/weeaboos/desubarn/vad du nu vill kalla dem. Kavajbloggarna tycker allt från Japan är kavaj och följer den största kavajbloggen lydigt. De älskar Hello kitty så mycket att de snart kommer börja kämpa för zoofilers rättigheter, och är gay för ett land som de aldrig ens har varit i.


Det var det för den här gången!


/Rivfader

6 kommentarer:

  1. hahahahahahahahaha så jävla bra blogg!!!!

    SvaraRadera
  2. Men var är jag då? :( JAG VILL VA ME OCKSÅ :( Jag är ju rödhåriga fula (snygga) gamla (unga) hippien som använder wannabebarbiebloggarnas kommentarsfält som språngplatta för min karriär inom ståuppkomik och slutar som F-kändis och alla wannabebarbieblogghatares idol för mina träffsäkra "dissar"! HALLÅ!!!

    (Ps. om ni någonsin tar bort denna blogg eller slutar skriva i den kommer jag söka upp er, limma fast er i datorstolarna, bränna fast datormus/penna till ritplatta i handen på er och spela "Do you wanna be my fjortisboy" till era hjärnor rinner ut genom näsan eller ni börjar blogga igen. Ds.)

    SvaraRadera
  3. Låter som något vi kan ta i nästa del av Bloggvärldens stereotyper; när det kommer en. :)

    ....och det där låter som ett riktigt otrevligt hot. D: Nog bra om vi fortsätter blogga dårå, lols.

    SvaraRadera
  4. I'm watching you. :D

    SvaraRadera
  5. du glömde alla unga-mammor bloggarna. de utgör en stor del av bloggsamhället.

    SvaraRadera
  6. Err, jag är Kwaiiare D: Visst jag har inte varit i japan, jag tycker inte allt från japan är gulligt, jag gillar hello kitty. So..? Jag gillar det.

    SvaraRadera